Maak kennis met de backoffice: Rachel en Marmijn

Heb je Rachel en Marmijn al eens gesproken? Grote kans van wel, want zij werken op onze afdeling backoffice. Wat doen zij daar eigenlijk? En wat hebben ze met Ypsilon en de Sarcoïdose Belangenvereniging Nederland te maken? De dames vertellen het graag zelf!

Rachel: “Een mooie kans om te kijken hoe het er bij andere organisaties aan toe gaat”

Rachel (24) ondersteunt patiëntenorganisaties met het beantwoorden van telefoontjes en het verzorgen van de mailboxen en diverse brieven. Eén dag in de week werkt ze voor Ypsilon in Den Haag, een vereniging voor naasten van mensen die gevoelig zijn voor psychoses.

“Toen Edwin vertelde dat ik bij Ypsilon aan de slag mocht, dacht ik: ik weet niet wat ik meemaak, maar ik vind het supertof! Het is een mooie kans om te kijken hoe het er bij andere organisaties aan toe gaat. In het begin vond ik het natuurlijk doodeng. En naar Den Haag op en neer rijden, dat vergt wel wat van je. Maar zo vergroot je ook weer je belastbaarheid, wat een van mijn doelen was.

“Het omgaan met elkaar is bij Ypsilon en MEO hetzelfde. Ik heb erg leuke collega’s en als er vragen zijn, kan ik altijd bij iemand terecht. Bij Ypsilon weten ze waar ik last van heb, maar mijn collega’s zijn daar helemaal niet mee bezig. Als iets niet lukt, geef ik dat aan, maar ik voel me er totaal niet beperkt.”

Ook Bert Stavenuiter, directeur van Ypsilon, is tevreden: “Wij zijn heel blij met de hulp van Rachel. Zij vult het team aan met haar ervaring. In juli zijn we gestart met een tweede project en daar hebben we haar uiteraard weer voor gevraagd.”

Rachel: “Dat is een mooi compliment natuurlijk!”

“Er wordt niet zomaar iets goedgekeurd en dat is ook niet erg” – Marmijn

Marmijn (30) verzorgt onder meer de backoffice voor de Sarcoïdose Belangenvereniging Nederland (SBN). Momenteel is ze ook druk bezig met het organiseren van het 40-jarig jubileum van de vereniging, dat in november dit jaar gehouden wordt.

Marmijn: “Het is heel interessant om te ondersteunen bij de organisatie van het jubileum. Er komt meer bij kijken dan ik dacht! Zo denk ik bijvoorbeeld mee over een geschikte locatie voor het evenement en over het thema van de dag. Eens per maand hebben we een vergadering, waarbij ik de notulen schrijf en zorg voor een actiepuntenlijst, zodat het duidelijk is wie wat moet doen.

“Het werken met mensen en het klantcontact vind ik erg leuk. Ik zou me graag meer willen ontwikkelen op het gebied van klantgerichtheid: meer ingaan op de wensen van klanten en erachter komen wat die precies willen. De mensen van de SBN helpen mij bij mijn ontwikkeling, omdat ze kritisch blijven. Er wordt niet zomaar iets goedgekeurd en dat is ook niet erg: daar leer je van en het helpt mij scherp te blijven.”

Jonah

Marmijn heeft een mopshond, Jonah. Hij gaat regelmatig mee naar kantoor en heeft een eigen Instagram account: @officepugjonah

Ben je benieuwd wat MEO voor jouw organisatie kan betekenen? Neem eens een kijkje bij Wat wij bieden of neem contact met ons op.