Nooit meer dringen voor de zaal

Wachten voor de zaal zodat je een goede stoel kunt bemachtigen voor een film of toneelstuk? In veel filmhuizen en theaters krijgen bezoekers nog geen vaste plek toegewezen. Tot voor kort was dit ook zo in theater De Beun in Heiloo. Maar daarom stond het bezoek van het populaire theater al lang voor aanvang van de voorstelling te dringen voor de zaal, in plaats van ontspannen iets te drinken in het gezellige café.

Tijd om daar wat aan te doen vond Teun van Etten, exploitant van het theater. MEO kreeg de opdracht om een nieuw verkoopsysteem te ontwikkelen. Het moest een logisch en overzichtelijk bestelproces worden, dat goed samenwerkt met het eigen kassasysteem van het theater en waar bezoekers online veilig kunnen betalen. Een mooie nieuwe uitdaging voor de afdeling webdesign, want zoiets hadden we nog niet eerder gedaan.

Onze webdesigners en ontwikkelaars zijn aan de slag gegaan om het nieuwe systeem op te zetten, zodat de theaterbezoekers zelf de mogelijkheid krijgen hun stoelen voor de voorstelling te kiezen en daarna hun kaartjes online af te rekenen, een methode die ook gebruikelijk is bij grote bioscoopketens en concertzalen als de Ziggo Dome. Het systeem is een enorm succes gebleken voor De Beun: nooit eerder waren er in zo’n korte tijd zoveel kaartjes verkocht.

Zo heeft het theater in het hart van Heiloo een mooie stap kunnen maken naar een moderner kaartverkoopsysteem, waarbij de bezoeker meer controle heeft over de eigen bestelling. Ook prettig: nu is er tijd om nog even gezellig een drankje te doen in het café en hoeven de film- en theaterliefhebbers van Heiloo, in de hoop om een goede plek te bemachtigen, nooit meer te dringen voor de zaal.

Bent u nieuwsgierig wat onze webdesigners voor uw organisatie kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op.