Mylan

Geneesmiddelenproducent Mylan neemt geen genoegen met een tweede plaats, maar wil met zijn producten als Betadine en Dermatix bovenaan in Google’s zoekresultaten verschijnen. MEO is de online-marketingpartner die dat voor elkaar krijgt.

Het resultaat

Een bezoekersstijging én een kostendaling dankzij slimme advertenties.

De aanleiding

Bovenaan in Google door effectieve advertenties

Nummer 1 in Google voor een hoge productbekendheid.

Voor een hoge productbekendheid, wil Mylan bij relevante zoekopdrachten als eerste resultaat in zoekmachine Google verschijnen. Hiervoor was aanvankelijk een ander online-marketingbureau ingeschakeld. Vanwege de uitgebreide dienstverlening, is Mylan in 2018 overgestapt op de online-marketingdiensten van MEO.

De oplossing

Gerichte advertentiecampagnes

Voor verschillende producten hebben we gerichte acties ondernomen. Zo is met een advertentiecampagne in Google het aantal websitebezoekers voor Prioderm met 42% gestegen.

De Google-campagne voor Naloc heeft 30.000 extra bezoekers opgeleverd, terwijl de kosten per klik gehalveerd zijn. De campagne voor Betadine heeft, met een zeer klein advertentiebudget, in de eerste maand 36 % extra bezoekers opgeleverd.