Dino: “Als mijn advertenties zorgen voor 20% meer bezoekers, ben ik heel trots”

Dino werkt als SEA Specialist op de afdeling Online marketing. Hoe heeft hij het vak geleerd en wat zijn nu zijn werkzaamheden? En waar wordt Dino blij van op een werkdag?

“Ik liep stage bij een school en mijn stagebegeleider daar stuurde altijd studenten naar MEO toe voor een stageplek of om te solliciteren naar een vaste baan. Hij stelde me voor aan iemand die toen bij MEO als jobcoach en re-integratiebegeleider werkte. Dankzij die persoon ben ik in oktober van 2016 aangenomen als webdesigner.

In november van 2017 werd ik junior SEA-medewerker. Er waren toen al plannen om het mediateam van MEO uit te breiden en toen is mij gevraagd of ik online marketing wilde doen. Daar werd ik eigenlijk door overvallen, maar ik heb gewoon ja gezegd.”

Advertenties voor Google

“Ik heb niet zulke grote wensen als het gaat om wat voor werk ik doe. Ik ben blij zolang ik bij MEO werk. Het is een bedrijf waar ik graag voor werk, een bedrijf dat iets doet voor mensen die moeite hebben met het vinden van werk.

Het leren van mijn nieuwe functie ging verrassend vlot. Google heeft een hele berg tutorials en handige gidsen online staan over hoe alle diensten werken. De rest was slim nadenken en blijven testen.

Ik schrijf voornamelijk advertenties voor op Google. Daarnaast maak ik gebruik van verschillende andere Google-services om inzicht te krijgen in websitegegevens. Daarmee kan ik trends zien en doorgeven aan de klant. Zo kunnen zij ervoor zorgen dat de bezoekers van hun website een fijnere ervaring krijgen.

Iedere klant heeft weer een eigen manier van hoe ze op hun website communiceren. Die moet ik dan weer vertalen naar een goede advertentietekst. De grootste uitdaging is dat klanten vaak heel lange zinnen gebruiken. Ik moet juist in zo min mogelijk tekst zoveel mogelijk informatie naar voren laten komen.”

Echte cijfers

“Mijn werk is het leukste als het resultaat heeft. Er staan echte cijfers achter. Als mijn advertenties er bijvoorbeeld voor zorgen dat aantal bezoeken aan een website met twintig procent stijgt, dan ben ik heel trots. En als het niet lukt, wil ik juist nog meer werk erin steken. Dat is deels motivatie, maar ook deels koppigheid.”

Ben je door Dino’s verhaal nieuwsgierig geworden naar wat advertenties voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op!