Het resultaat
Toegankelijke communicatie die past bij een sociale onderneming.
Van sociale werkvoorziening tot sociale onderneming
Probedrijven biedt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt betaalde banen in de groenvoorziening, schoonmaak, bezorging en verpakkingswerkzaamheden.
Sinds 2020 is het bedrijf bezig met een transformatie van sociale werkvoorziening tot een sociale onderneming. Probedrijven wil de maatschappelijke impact niet meer alleen duidelijk laten zien aan gemeenten, maar ook aan de eigen medewerkers, (potentiële) opdrachtgevers en het grotere publiek. Daarbij is toegankelijke communicatie van groot belang.
Een toegankelijk gezicht bij de nieuwe koers
Probedrijven en MEO zijn met elkaar in gesprek gegaan over toegankelijke communicatie volgens de WCAG-richtlijnen: communicatie die ook te begrijpen is voor mensen met een beperking. Voor verschillende klanten verzorgen wij al media die aan deze richtlijnen voldoen. Daarnaast was Probedrijven gecharmeerd van de wijze waarop wij zelf onze activiteiten als sociale onderneming uitdragen. Hierop zijn we met elkaar een samenwerking aangegaan: met Probedrijven zelf, maar ook met de partij die voor hen al de website en online marketing verzorgt.
MEO geeft op verschillende manieren een gezicht aan de nieuwe koers van Probedrijven. Hierbij brengen we vooral de mensen om wie het gaat in beeld. Dat doen we onder meer met video: zo hebben we vanaf de werkvloer laten zien welke maatregelen zijn genomen tijdens de coronacrisis, terwijl we in een andere video de harde werkers van Probezorgt in het zonnetje hebben gezet. Ook hebben we het jaarverslag toegankelijk vormgegeven en geschreven. Daarnaast maken we verhalen voor de Probedrijven-website en geven we invulling aan de sociale media.
Zo laten we keer op keer op een toegankelijke manier zien wat Probedrijven tot sociale onderneming maakt: een betrokken werkgever, die maatschappelijke impact voorop heeft staan.